Subject: FW: 11342 Saku-Tõdva tee 1.391 õhukaabli viimine maasse
From: Elliko Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 25 Sep 2024 12:41:52 +0300

Tere

Edastan.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Tamme Hardi <[email-masked]>
Sent: Wednesday, September 25, 2024 12:26 PM
To: Elliko Kõiv <[email-masked]>
Subject: FW: 11342 Saku-Tõdva tee 1.391 õhukaabli viimine maasse

Tere Elliko

Saadan edasi Elektrilevi kirjavahetuse seoses Saku-Tõdva tee 1.391
kilomeetril õhukaabli asendamise maakaabliga. Kuidas saad sina aru?
Elektrilevi viitab Tanspordiameti ja Elektrilevi vahelisele
koostöölepingule, et seda võiks justkui teha (posti asendamine), kahjuks
on jäetud piisava tähelepanuta asjaolu, et post on sellises liikluslikult
ohtlikus/ebasobivas kohas,

Lugupidamisega

Hardi Tamme

Projektijuht

Põhja piirkond

Mobiil: +372 5174402

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Address: Mõigu 3 10112 Tallinn

Empower on nüüd Enersense.

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

From: Anne-Mai Hiob <[email-masked]>
Sent: Tuesday, September 24, 2024 1:18 PM
To: Tamme Hardi <[email-masked]>
Subject: Fw: 11342 Saku-Tõdva tee 1.391 õhukaabli viimine maasse

Tere

Edastan vastuse seoses Saku-Tõdva tee masti asendamisega.

Lugupidamisega

Anne-Mai Hiob
Projektijuht

Elektrilevi OÜ
+372 507 2351 | [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Veskiposti 2, 10138 Tallinn |  <http://elektrilevi.ee/> elektrilevi.ee

 <http://www.elektrilevi.ee/>

 <https://www.linkedin.com/company/elektrilevi/>

 <https://www.facebook.com/elektrilevi>

 <https://www.instagram.com/elektrilevi/>

  _____

From: Siim Hunt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, September 20, 2024 3:59 PM
To: Anne-Mai Hiob <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Kahro Kaldma <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Stenver Ljahovski
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: 11342 Saku-Tõdva tee 1.391 õhukaabli viimine maasse

Tere,

Kehtiva koostöölepingu alusel ei saa TRAM keelata meil asendada õhuliini
masti olemasolevas asukohas.

TRAM esindaja viitab samale kokkuleppele, aga ilmselt ei ole lauset lõpuni
lugenud, või ei ole sellest aru saanud.

Parimat,

Siim Hunt

Planeerimine arendus tiimijuht

Elektrilevi OÜ

+372 5919 8620 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Veskiposti 2, 10138 Tallinn | elektrilevi.ee <http://elektrilevi.ee/>

 <https://www.elektrilevi.ee/>

 <https://www.linkedin.com/company/elektrilevi/>

 <https://www.facebook.com/elektrilevi>

 <https://maru.elektrilevi.ee/>

  _____

From: Stenver Ljahovski <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, September 20, 2024 15:55
To: Siim Hunt <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Kahro Kaldma <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 11342 Saku-Tõdva tee 1.391 õhukaabli viimine maasse

Tere

Asendaks masti samas asukohas.

TRAM tõi välja, et asendamist samasse asukohta ei saa lubada.

Lugupidamisega

Stenver Ljahovski
Elektrivõrgu insener

From: Siim Hunt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, September 20, 2024 1:23 PM
To: Stenver Ljahovski <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Kahro Kaldma <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: 11342 Saku-Tõdva tee 1.391 õhukaabli viimine maasse

Tere.

Elektrilevi ja TRAM vahelise KOOSTÖÖ RAAMLEPING TEEHOIU- JA ELEKTRITÖÖDE
KORRALDAMISEKS nr 3.2-1/22/1529-1

2.1.3. TRAM aktsepteerib kooskõlastuse andmiseks tehnovõrgu hooldus- ja
remonditööde (edaspidi hooldustööd) puhul tööde kirjeldust (puudub
geodeetiline alusplaan) juhul, kui sellega ei kaasne uue IKÕ lepingu
sõlmimise vajadust, tööd ei kahjusta ega ohusta riigitee rajatisi ega
tekita täiendavaid ohte riigitee kasutajatele. Õhuliini mastide
vahetamisel teekaitsevööndis olemasolevas asukohas peab jälgima teega
külgneva vaba ruumi nõudeid ning TRAM-iga tuleb tegevus kooskõlastada, kui
uus mast paigutatakse teerajatistele senisest lähemale. Hooldustööde
kirjeldus peab sisaldama teostamise asukohajoonist (kus on toodud puutuva
teelõigu algus- ja lõpp km).

Kas uus mast paigaldatakse samasse asukohta, või lähemale? Kui asendatakse
mast samas asukohas, siis TRAM tuginedes koostööraamlepingule ei saa masti
asendamisele vastu seista.

Parimat,
Siim

  _____

From: Stenver Ljahovski <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, September 19, 2024 15:06
To: Siim Hunt <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: FW: 11342 Saku-Tõdva tee 1.391 õhukaabli viimine maasse

Tere

Küsimus seoses MP investeeringu mastiga.

Investeeringu põhjuseks on liitumise raames asendatud õhuliini rippe
kõrgus mis jäi sõidutee kohale liiga madalale, mistõttu viiakse teeületus
kaablisse(M2-M11).

Tekkinud on masti M2 asendamisel takistus seoses TRAM nõudega, mis keelab
samasse kohta asendamise.

Kas võiks jätta rähnikahjustustega mast M2 asendamata?

Lugupidamisega

Stenver Ljahovski
Elektrivõrgu insener

Elektrilevi OÜ
+372 53819059 | [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Veskiposti 2, 10138 Tallinn |  <http://elektrilevi.ee/> elektrilevi.ee

 <https://www.elektrilevi.ee/>

 <https://www.linkedin.com/company/elektrilevi/>

 <https://www.facebook.com/elektrilevi>

 <https://maru.elektrilevi.ee/>

From: Kahro Kaldma <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, September 19, 2024 2:03 PM
To: Stenver Ljahovski <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 11342 Saku-Tõdva tee 1.391 õhukaabli viimine maasse

Tere

Siin tuleks esmalt Siimult uurida, kuidas saab keelata TRAM olemasoleva
masti vahetust, samas kohas?

Kahro Kaldma
Ekspert

Elektrilevi OÜ
+372 5381 1545 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Veskiposti 2, 10138 Tallinn |  <http://elektrilevi.ee/> elektrilevi.ee

 <https://www.elektrilevi.ee/>

 <https://www.linkedin.com/company/elektrilevi/>

 <https://www.facebook.com/elektrilevi>

 <https://maru.elektrilevi.ee/>

From: Stenver Ljahovski < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, September 19, 2024 1:26 PM
To: Kahro Kaldma < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: 11342 Saku-Tõdva tee 1.391 õhukaabli viimine maasse

From: Anne-Mai Hiob < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, September 18, 2024 3:07 PM
To: Stenver Ljahovski < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Fw: 11342 Saku-Tõdva tee 1.391 õhukaabli viimine maasse

Tere

Kirjutan seoses IP7111, transpordiamet ei ole nõus masti samasse kohta
asendamisega. Kas annaks masti uut asukohta nihutada või jätta asendamata?

Lugupidamisega

Anne-Mai Hiob
Projektijuht

Elektrilevi OÜ
+372 507 2351 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Veskiposti 2, 10138 Tallinn |  <http://elektrilevi.ee/> elektrilevi.ee

 <http://www.elektrilevi.ee/>

 <https://www.linkedin.com/company/elektrilevi/>

 <https://www.facebook.com/elektrilevi>

 <https://www.instagram.com/elektrilevi/>

  _____

From: Tamme Hardi < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, September 10, 2024 11:12 AM
To: Anne-Mai Hiob < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: 11342 Saku-Tõdva tee 1.391 õhukaabli viimine maasse

EXTERNAL EMAIL: Do NOT click links and open attachments unless you
recognize the sender and know the content is safe.

Tere Anne-Mai

Transpordiamet ei ole nõus posti asendamisega tee-maal, palun uut
lahendust.

Lugupidamisega

Hardi Tamme

Projektijuht

Põhja piirkond

Mobiil: +372 5174402

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Address: Mõigu 3 10112 Tallinn

Empower on nüüd Enersense.

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

From: Elliko Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, September 9, 2024 7:27 PM
To: Tamme Hardi < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: 11342 Saku-Tõdva tee 1.391 õhukaabli viimine maasse

Tere

1.	Tulenevalt uutest tee projekteerimisnormidest ei tohi teega
külgnevas vabas ruumis ilma sõidukipiirdesüsteemita paikneda
statsionaarseid jäikasid takistusi (sh mastide kinnitustarindid) kõrgusega
üle 0,1 meetri ümbritsevast maapinnast. Tehnovõrgu või mistahes otstarbega
masti kaugus teekatte servast peab olema vähemalt võrdne selle posti või
masti kõrgusega.
2.	Transpordiameti ja Elektrilevi vahelises koostöölepingus on
kirjas, et õhuliini mastide vahetamisel teekaitsevööndis olemasolevas
asukohas peab jälgima teega külgneva vaba ruumi nõudeid.

Olemasolev mast asub riigiteele liiga lähedal, mistõttu me ei saa lubada
selle masti asendamist samasse asukohta. Palun kaaluda antud asukohast
selle masti likvideerimist ja/või ümbertõstmist KOVile kuuluva Saku -
Kasemetsa jalgtee äärde teisele poole jalgteed. Jalg- ja jalgrattatee
rajamiseks seati IKÕ Saku valla kasuks, ühtlasi on see maa-ala juba ka
koormatud nii side kui ka tänavavalgustuse kaablite/valgustusmastidega.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Tamme Hardi < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, September 2, 2024 12:20 PM
To: Elliko Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: 11342 Saku-Tõdva tee 1.391 õhukaabli viimine maasse

Tere

Saadan seisukoha/arvamuse saamiseks planeeritava õhukaabli maasse viimise
projekti asendiplaani. Nimelt on plaanis üle 11342 Saku-Tõdva tee 1.391
kilomeetril asetsev madalpinge liin (risti üle tee) postide otsast maasse
viia, lisaks vahetada tee pervel olev madalpinge post. Palun teie arvamust
eelkirjeldatud tööle. Asendiplaan ja ristmevälja joonis manuses.

Lugupidamisega

Hardi Tamme

Projektijuht

Põhja piirkond

Mobiil: +372 5174402

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Address: Mõigu 3 10112 Tallinn

Empower on nüüd Enersense.

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.